» Bugokról, advanced classokról és discipline ágakról Star Wars: The Old Republic Hungary: Magyar SWTOR fansite

Regisztráció

Legyél Te is tagja a Star Wars: The Old Republic magyar rajongói oldalának! Regisztrációd segítségével hozzászólhatsz a bejegyzésekhez, hírlevelet kérhetsz, valamint egyéb extra funkciókat haszálhatsz! Tovább a regisztrációhoz »

Bugokról, advanced classokról és discipline ágakról

Nincsen rózsa tövis nélkül. Ez sajnos az Old Republicban is így van. Most pár bosszantó bugot veszünk górcső alá, valamint az elmúlt napok/hetek tapasztalati alapján igyekszek a gyakrabban felmerülő kérdéseket is megválaszolni. (Update: elvileg az egyik legégetőbb problémát sikerült orvosolni.)




Kezdjük talán az egyik legbosszantóbbal:


Az instant hatvanas karakterkreálás elképesztően bugos lett, mondjuk a rendszer abuzálása sem segített a helyzeten.


Röviden a probléma: ha nem várjuk ki a “Sacrifice”  videó végét, hanem “space” segítségével átlépjük, akkor a flottán találjuk magunkat egy szál semmiben és ami talán ennél is kellemetlenebb: első szinten…

Ez még nem is lenne akkor katasztrófa, mert ilyen karaktereknél, amíg nem érjük el a 61-es szintet, kitörölhetjük és visszakapjuk a hatvanas karakterkreálás lehetőségét.


Sajnos sokan sportot űztek belőle, hogy a lehető legtöbb ilyen karakter megalkossák, mivel ilyenkor kapunk egy, a classra jellemző legacy boundos full geart. Ezt beteszik a legacy bankba. Majd törlik a karaktert és goto első lépés, csak másik class-szal… (ez nem felhívás keringőre akart lenni, mivel (még) nem nyilvánították exploitnak :D )


Nem állítom, hogy a rendszer megbicsaklását ez okozta, de valószínűleg nem használt neki. A probléma megoldásáig nem lehet extra 60-as karakterhelyet venni a Cartel Marketen.


Ha nem kapjuk vissza törlés után a 60-as karakterhelyünket, akkor egyrészt várhatunk pár órát (esetleg 1-2 napot), vagy a játékon belüli support segítségével nyithatunk egy ún. “ticketet”, esetleg a support@swtor.com címre küldhetünk egy levelet (nyilván ilyenkor meg kell adni a szükséges információkat, account név, szerver stbstb).


Hasonló probléma, ha az ilyen frissen kreált 60-as karaktereket egy másik szerverre mozgatjuk. Ilyenkor sajnos annál a karakternél végtelen töltőképernyőbe futhatunk.


Szóval, ha élünk ezzel a lehetőséggel, várjuk ki azt a 3-4 percet, amíg az átvezető videó lemegy és ne püföljük a space gombot. :) (Illetve keringenek különböző voodoo megoldások, amik egyesek szerint sikerre vezetnek, pl: ha kreálás alatt discipline ágat választunk, akár az alapból megadottat, akár mást, csak kicsit “időzzünk” el az adott almenüben…. , nos egy próbát megérhet, de sok reményt ne fűzzünk hozzá :D ).


UPDATE:


Úgy tűnik sikerült megoldani a problémát. Akinek a 60-as karaktere egyes szinten a flottán kötött ki, az törölje a karakterét és visszakapja a tokent. A törlés után hiányzó tokeneket is lassan visszakapja minden játékos. Ha ennek ellenére problémánk adódna, akkor a fenti két módon lépjünk kapcsolatba a supporttal.


És akkor a többi, a 4.0 kapcsán felmerült kisebb nagyobb bugokról röviden:


- Némely zöld vagy kék item artifact authorizationt igényel (főleg hiltek és barrelek az érintettek).

Mivel  ezek nem endgame modok, így annyira nagy problémát nem okoznak, kellemetlen, de nem gamebreaker probléma.


- A taktikai flashpointok loot táblája némileg bugos.


Ha nincs hatvanas vagy magasabb karakter a csapatban, az utolsó boss lootja olyan lila itemeket ad, aminek se statja nincs és nem is moddolható (erre jelenleg az a megoldás, hogy legyen egy magas szintű karakter is a csapatban…).


- Discipline váltásnál (field respec használatakor) nem kapom vissza a régi skilljeimet, nem tudok utility pontokat választani.


Szintén bosszantó hiba, próbáld meg egy másik helyszínen a váltást.


- Patch és launcher hibák (ezekről tényleg röviden).


Ha valamiért nem sikerülne patchelni a játékot, akkor töröljük a Bitraider mappát (mivel 99% az esély, hogy friss játékosként ilyen launcherünk van) és a játék megpróbálja újból elkezdeni a patchet és nem próbál egy helyben pörögni.


Ha valamiért nem tudnánk repairt lefuttatni a játékon, töltsük le ezt az swtor mappába és onnan indítsuk el (link).


És akkor pár szót röviden az advanced classokról és a discipline ágakról (némileg copy-paste-elem az előző bejegyzésben linkelt régi összefoglalót, aktualizálva a mai állapotokhoz).


Milyen karaktereket indíthatok?


Alapesetben oldalanként 4 kezdőosztály van, majd a kezdőbolygó után tudsz tovább specializálódni advanced class-szá (AC). Minden egyes AC 3 discipline ággal rendelkezik, melyek közül egyszerre csak 1 lehet aktív (vagyis nincsenek már ún. “hybrid” karakterek).


A DPS/tank/healer hármas ezen játékban is megvan, vagyis:


DPS vagy DD: fő feladata minél több sebzést bevinni (esetleg harc előtt használni a hosszú idejű bénításokat) és megszakítani (interrupt) az ellenfél veszélyes támadásait.


Tank: ők azok, akik nem csak adják, hanem állják is az ütéseket. Sokkal több sebzést képesek elviselni és shield generátoruknak és skilljeiknek köszönhetően sokkal tovább maradnak életben, mint DPS vagy healer társaik. Fő feladatuk, hogy az ellenfeleket magukon tartsák, míg a többiek elintézik őket és különböző skill-eik segítségével csökkentsék a társakat ért káros hatásokat (guard, taunt, interruptok, rövid idejű bénítások megfelelő időpontokban stb.).


Healer: nevéből adódóan gyógyítani tudja a társait, esetleg egyéb védelmi skilleket használni (pl. pajzsot tenni társakra).


A kezdőosztályok:


Jedi Knight/ Sith Warrior


Alapesetben medium armort használ és vibro- vagy fénykardot.


Specializációk


Jedi Guardian/Sith Juggernauth: már képesek heavy armort használni, a fénykard mellé focust vagy shield generatort használnak, így nem nehéz kitalálni, hogy DPS mellett ők tankok is lehetnek.


Jedi Sentinel/Sith Marauder: maradnak a medium armornál, de ők 2 fénykardot (vagy vibrokardot) képesek használni, egy feladatuk van, hogy minél hamarabb minél picibb darabokra szaggassák az ellent, vagyis DPS-ek.



Jedi Consular/ Sith Inkvizítor


Light armorral kezdenek és ez nem is fog változni, alapesetben fény- vagy vibrokardot és focust használnak.


Specializációk


Jedi Sage/Sith Sorcerer marad a felszerelésük, vagyis light armor, kard és focus. Igen potens erőhasználók lesznek ezzel a specializációval: skilljeik távolsága megnő, egész jó dps-re képesek és ők már képesek gyógyítani is társaikat.


Jedi Shadow/Sith Assassin: a light armor marad, de ők már duplapengés fénykardot (a’la Darth Maul a SW1-ben) használnak. A focus mellé használhatnak shield generatort is, vagyis a light armor ellenére a DPS szerep mellett akár lehetnek tankok is. És a meglepetés: képesek álcázni magukat (stealth), ha ügyesek elkerülhetik az egyszerűbb ellenfeleket és a fő célpontokra összpontosíthatnak, vagy hirtelen előbújva káoszt okozhatnak az ellenfél soraiban, akár gépi, akár emberi ellenfelekkel szemben.


A következő két class már nem 100% tükör a két oldalt, de az eltérés csak a fegyverek mibenlétében rejlik (pl. a végeredmény szempontjából ebben a játékban mindegy, hogy két pisztollyal vagy 1 nagy ágyúval + generátorral sorozzuk az ellent, a sebzést/gyógyítás mértékét nem befolyásolja).


Smuggler/Agent:


Medium armoros, fedezékkeresős karakterek. Ha tetszik a stílus, elég szórakoztató velük játszani.


Specializációk:


Scoundler/Operative: medium armor és fedezékkeresés marad, de bejön a stealth képesség, sőt egy bizonyos szinten már játékostársaikat is képesek álcázni egy rövid ideig. DPS mellett healerek is lehetnek.


Gunslinger/Sniper: medium armor marad, de már képesek saját maguknak letenni egyfajta fedezéket, így nem kell ide-oda ugrálniuk. Csak DPS-ek lehetnek, de annak hatékonyak.


Trooper/Bounty Hunter:


Alapból heavy armorral kezdenek, így eléggé ütésállók.


Specializációk:


Vanguard/Powertech: DPS szerep mellett tankok is lehetnek. Inkább közelharcban, fél-távolsági szerepben jeleskednek.


Commando/Merc: DPS mellett healerek lehetnek még. Klasszikus lövegtorony karakterek.



Eddig okés, de ha épp például a knight-tal akarok tankolni akkor mit kell tennem?


Ha tankolni szeretnél, akkor az AC választásnál guardiant kell választanod.


Tank szerephez shield generátor kell és nem focus. Valamint a tank discipline ágat kell választanod és tank „módban” kell lenned.


És ha meggondolom magam, mit tehetek?


Az advanced class választás végeleges és visszavonhatatlan, de erre figyelmeztet is játék.


Szóval guardianből nem tudsz sentinelre váltani és vica-versa, de discipline ágat tudsz váltani.


Hol tudok discipline ágat változtatni?


Vannak olyan helyek a flottán és a fővárosban, ahol discipline ágat tudsz változtatni, illetve van egy field respec nevű tulajdonság, amit legacy-n belül szerezhetsz 200e creditért (vagyis F2P is megszerezheti mindenféle ügyeskedés nélkül). Az első reset ingyenes, majd egyre többe kerül, de hetente a számláló nullázódik, előfizetők végig ingyen vehetik igénybe, nem kell semennyi creditet sem fizetniük.

Napló:

K3Karoly [tag] Naplózva: 2015-11-10 11:11

Sziasztok!

Befizettem 2 hónapra próbának, van egy olyan lehetőség, hogy alapból 60-lvl-es karakterrel kezdjek.
A gond azzal van, hogy a társak ami a normál menet során csatlakoznak, mindet látom de egyiket sem tudom magam mellé társítani, és így nem jön velem a küldetésbe. S így craftolni sem tudom elküldeni.
Hogyan tudom megoldani, hogy mindegyik karakter csatlakozzon hozzám.
Vagy érdemesebb egy karaktert csinálni 1-lvl-től?
Előre is köszi a válaszokat!

GudottSW [szerkesztő] Naplózva: 2015-11-10 11:28

A Társakat a fejezetek során kapod meg. ( egy idő után lehetőséged lesz minden eredetileg az adott classhoz tartozó karaktert “visszaszerezni”, ha jól rémlik a 8. vagy 9. fejezet után lesz egy terminal, ahol vissza tudod “importálni” :D őket ) illetve majd az alliance rendszerben lesz lehetőséged további, más classzhoz/oldalhoz tartozó társakat toborozni

K3Karoly [tag] Naplózva: 2015-11-10 12:42

Nagyon szépen köszönöm

K3Karoly [tag] Naplózva: 2015-11-18 19:08

Nektek is valami nem stimmel a 2015.11.17-i frissítéssel
Nagy nehezen kb 12 óra alatt jött le, nem lehet vele játszani, az lvl 10 feletti karakterek ha be töltődnek, akkor a felső részük nem látszik. A stronghold elérhetetlen. Ha új karaktert indítasz akkor tele van érdekes jelenséggel.
Nektek milyen tapasztalatotok van, mert az már kicsit idegesítő, hogy két napja nem lehet játszani az előfizetés meg megy….
jah és hang nincsen pedig se a gépnek se a driverek-nek nincsen gondja….
Valaki tud valami megoldást hogy helyre álljon a helyzet akkor írjon köszönöm!

GudottSW [szerkesztő] Naplózva: 2015-11-18 20:43

Próbáltál egy repairt csinálni a launcherben?

esetleg ezt is kipróbálhatod
http://cdn-patch.swtor.com/patch/LauncherRepairUtilityP1.8.1.exe
lemented az swtor könyváradba és onnan futtatod

Eléggé sanszos, hogy megsérültek a játék fájljai

K3Karoly [tag] Naplózva: 2015-11-19 01:23

köszönöm ki próbálom

Montressor [tag] Naplózva: 2015-12-06 15:17

Sziasztok!

Free to play játékos vagyok! A Cartel Merketben vettem egy level 60 token-t.
Amivel az a problémám, hogy nemtudom elkezdeni a ” fallen empire-t”!
Nem jelenik meg lehetőségként, hogy eltudjam indítani! Már töröltem a karaktert(töbször is) a tokent rendben visszakaptam. Generáltam másik karaktert is de a helyzet nem változott, max annyit, hogy már a felvezető videót sem adja be!
Ha valakinek van valami ötlete azt szívesen venném!
Előre is köszi!

 

Az üzenet írásához be kell jelentkezni. Ha még nem regisztráltál, kattints ide.

  • email
  • LinkLog
  • WiW
  • Twitter

Magyar szerverek listája

PvP szerver: Tomb of Freedon Nadd
PvE szerver: The Red Eclipse
RP-PvE szerver:The Progenitor



Magyar chatek
The Red Eclipse köztársasági oldal: Hungarian
The Red Eclipse birodalmi oldal: Hungarian
Tomb of Freedon Nadd köztársasági oldal: Hungarian és Alliance
Tomb of Freedon Nadd birodalmi oldal: Hungarian
The Progenitor köztársasági oldal: Hungarian

Facebook

Legutóbbi hozzászólások

Linkek

Címkék

Hírarchívum