» Egy klassz classhatározó Star Wars: The Old Republic Hungary: Magyar SWTOR fansite

Regisztráció

Legyél Te is tagja a Star Wars: The Old Republic magyar rajongói oldalának! Regisztrációd segítségével hozzászólhatsz a bejegyzésekhez, hírlevelet kérhetsz, valamint egyéb extra funkciókat haszálhatsz! Tovább a regisztrációhoz »

Egy klassz classhatározó

Ayla remek flashpointos kézikönyve után itt az újabb guide, ezúttal a karakterosztályokról tudhattok meg mindent, amit csak el lehet képzelni! :)


 

FONTOS FIGYELMEZTETÉS!


Kérjük az olvasás megkezdése előtt ne felejtse el bekapcsolni humorérzék-modulját és ellenőrizni, hogy az irónia-plugin legfrissebb verziójával rendelkezik-e.


Azt már tudjuk, hogyan viselkedjünk és mire figyeljünk, ha randomozással, flashpointokban akarunk fejlődni. Vegyük át most sorjában az egyes kasztokat, hogy jó előre felkészülhessünk, mire is számíthatunk majd a csapattársainktól. Szélesítendő a repertoárt, itt már a max szintes HM runok és random opsos mókák tapasztalataiból is csemegézünk.


Miért utáljuk őket, avagy ki mennyire használható?



Healerek


Trooper/Bounty Hunter


Folyton amiatt sírnak, hogy ők nem tudnak mozgás közben healelni, mert nekik minden kasztolós és ahhoz egy helyben kell állni. Mégis szent meggyőződésük, hogy a healelős lövéssel – ami az egyetlen skilljük, amit ingyen és folyamatosan használhatnak futkorászás közben is – simán megoldható bármilyen helyzet. Mondjuk másra nem is nagyon jut “manájuk”, hiszen imádnak aknavetőzni vagy rakétázni és persze a fél világot lángba borítani. Egy a lényeg: azonnal elnyomni a leglátványosabb és egyben legdrágább cuccokat. Ha kivételesen nem ilyennel van dolgunk, akkor a jótét lélek megpróbál mindenkit azonnal full hp-ra húzni. Pedig neki is elég lenne csak arra figyelni, hogy bárki kapja a következő nagy pofont, azt biztosan túlélje. A végeredmény lényegében ugyanaz, mint a látens dps verziónál: pillanatokon belül csak a fegyveréből lesz képes gyógyítást lövöldözni.


Consular/Inquisitor


Két fajtájuk van. Az első az a típus, aki csak a sárgán-lilán gőzölgő healpacát ismeri (aka pisi), de azt legalább a leglehetetlenebb helyekre tudja lerakni. Az alapvetően ranged csapatnak a tank alá fogja tenni, míg ha melee dominancia van és ő jó messziről szemléli az eseményeket, akkor természetesen maga alá. Vegyes csapatnál simán csak kattint valahol a képernyőn becsukott szemmel, aztán jön a hosszas kioktatás, amiért a többiek nem képesek a fél világot átgyalogolva beleállni és van pofájuk meghalni.


A második csoportba azok tartoznak, akik még nem tanulták meg, vagy csak nem fedezték fel a skill listában az AOE healjüket. Ők általában folyamatosan körbebubizzák a csapatot, függetlenül az eseményektől, így aztán a második, de legkésőbb a harmadik kör végére ki is száradnak és onnantól inkább csak erősen gondolnak a gyógyításra, lélekben küldve az életenergiát, hátha azt is érzik a többiek. A spórolós irányzat szerint viszont a fight elején kapott bubit mindenki ossza be a harc végéig. Egyedül a tank kaphat néha egy-egy plusz HOT-ot, esetleg egyéb healt, de ő is csak azért, mert skilltelen és a gearje is szar. Különben is, a power a kavicsszórásra, meg a villámozgatásra kell.


Smuggler/Agent


Nekik az AOE és a single heal kasztjaik is az erősen középszar kategóriába esnek, ha csak önmagukban pattintgatják őket. Ettől még egész jól boldogulnának a tank és a parti életben tartásával is, ha nem kellene minden mob után a kabalaérméjüket dobálni, hogy szerencsét hozzon. Mivel ezt a tankok úgysem várják meg, már meg is van a tökéletes indokuk bármilyen wipe esetére, vagyis teljesen felesleges különösebben erőlködniük a továbbiakban. Az ammo amúgy is hamar kifogy, akkor meg minek bonyolítsa az életét csórikám a skillek egymásra hatásának kihasználásával, nem is beszélve arról az ingyenessé tevő izéről, amitől az instantot lehet spammelni, mint állat. Úgyis bármikor elbújhat és előzékenyen feltámaszthatja a csapatot, megkímélve a sok nyommert – akik egy trashpacket nem képesek leverni  – a visszafutás fáradalmaitól.



Tankok


Consular/Inquisitor


Mivel ikerpengés kardjuk van, annak mindig aktívnak kell lennie, hadd lássa a pórnép, hogy nekik bizony kétszer akkora fényfütykösük van ám! Akinek ilyen látványossága van, annak nincs szüksége a dereka körül röpködő védelemnövelő aszteroidaövezetre, így aztán nem is nyomogatják magukra. Ha emiatt 2 ütésből csukja őket össze az első szembejövő mob, máris van miért anyázni a healerre, aki még ennyit sem bír kihealelni. Persze nemcsak a béna gyógyítókra, hanem az összes lopakodásra képtelen csapatársra is lehet szórni az átkokat, miért nem bírnak simán elslisszolni a nagy kupac mob mellett ezen a legalább 10 méter széles folyosón, amikor a legközelebbit még direkt be is altatta miattuk?


Titkos tanaikban több kötetnyi fóliáns taglalja a csoportba verődött mobok szétpöckölésének időzítési technikáját pontosan akkorra, amikor a többiek ipari méretű AOE zápora beindul rajtuk.


Guardian/Juggernaut


A legújabb kutatások szerint közös volt az ősük a cápákkal és szoros kapcsolatuk az Erővel újra felszínre hozta az ősi géneket. Ezért aztán ha megállnak, elfogy a szuflájuk és abba belehalnak. Kénytelenek hát az egész instán végigloholni és csak ütlegelni állnak meg néha. Ne akarjunk regeneráló szünetet kérni, inkább lagproblémákra hivatkozva mozogjunk darabosan, vagy fussunk a falnak és hagyjuk ott autorunon a karit. Az ilyen kis trükkökkel nyerhetünk pár létfontosságú másodpercet, amíg az erőforrás-háztartásunk kicsit rendbeszedi magát. Ritka undorító szokásuk az insta egyik feléből átugrálni a másikba, így mire a healer és a dps szakosztály utoléri őket, minden normális számítás szerint meg is halnak.


Az aggrót ők dühből vagy csapkodásból konvertálják, így akkor érzik jól magukat, ha ütik a fejüket, mint a répát. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amikor a fejüket a falba verik, vagy dühtől vörös arccal, üvöltve hisztiznek a földön, szétspammelve a parti csetet, na az teljesen normális, hiszen éppen erőforrást gyártanak maguknak. Imádnak a critterekkel és a sárga, neutrál npc-kkel kegyetlenkedni és halomra taposni őket.


Trooper/Bounty Hunter


Aggrótermelésük alapvetően szőnyegbombázás alapú: megállnak a placc szélén és jól belerakétáznak vagy éppen aknavetőznek a leközelebbi csoportosulásba. Aztán jöhet még egy kis láng- vagy plazmatenger a tűzijátéktól fellelkesült, feléjük száguldó rajongóik nyakába és tulajdonképpen több dolguk nem is nagyon van. Nagy néha azért postáznak egy-egy személyre szabott petárdát, ha valamelyik moncnak lohadna az érdeklődése irántuk és el találna császkálni. Ilyen tűzerő mellett felesleges is CC-vel próbálkozni, mert a szomszéd bolygón is felébred minden szundikáló mob. A skilleseket könnyű felismerni: egy lépést sem tesznek, mégis kilométerekről csak rájuk küldi mindenki az áldást, míg a legnagyobb kretének képesek maguk futkosni minden egyes ellenfél után, vagy megállnak fegyvert tárazni. Figyeljünk rá! Ha egy szakadék szélén áll, akkor nem a kilátásban gyönyörködik, vagy a parti teljesítménye miatti elkeseredésében készül épp a mélybe vetődni, neeeem. Ilyenkor iszkiri mellé, mert odaránt majd valakit, akit nekünk illene a mélybe pöckölni.


Mivel nem kell utánuk különösebben szaladgálni és általában jól kiszámíthatóan sebződnek az egész fight folyamán, nem a helaerek és a dpsek utálják őket elsősorban, hanem a többi tank, mert a másik kettőnek bizony rohangászni kell, amíg a sok mobot összeterelik vagy azok elugrálnak előlük.


DPS


Sentinel/Marauder


Ebből a két kasztból használható dps nincs! Ez tény és teljesen felesleges ezen vitatkozni! Ha mégis összefutnátok eggyel, azonnal mehet a ticket és a permabannoltatás, hiszen legjobb esetben is “creative using of game mechanics”-ról van szó, de valószínűbb, hogy meghekkelte a klienst és a szervert is.


A kiképzésük elején egyből két fénykardot kapnak, de ahelyett, hogy simán felszecskáznák vele önmagukat az első mozdulatokkal – mindenki legnagyobb örömére -, csak katatón állapotba kerülnek egy életre és így már képtelenek bármiféle koordinált és összefüggő mozgássorozat végrehajtására. Gyakorlatilag arra mennek, amerre éppen állnak, miközben egy percre sem szüneteltetik a hadonászást. Sajnos a kiképző kasztküldik alatt a közéjük keveredett pár normális játékost is sikerül teljesen asszimilálni és végleges lobotómiát végrehajtani rajtuk.


Fontos tudnivaló a hozzájuk adott, 2 soros használati útmutatóból, amit az ultratitkos jedi archívumban dugdosnak: amennyiben egy kétpengés partitag láthatólag indokolatlanul elsőnek ugrik bele a trashpack közepébe, vagy a legerősebb mobhoz szökken és nagy erőkkel csépelni kezdi, akkor minden esetben azt fejezi ki testbeszéddel, hogy a továbbiakban mindenféle külső beavatkozás nélkül, egyedül szeretne foglalkozni a célpontjával. Még véletlenül se zavarjuk meg ebben semmilyen formában sem tankként, sem healerként!


Minden olyan parti, ahol akár csak egy is van belőlük, az istenek büntetése előző életünkben elkövetett hibáinkért, ráadásul kétségkívül látványos színkombinációjú fénypenge-párosításokkal képesek feszegetni a jó ízlés határait.


Guardian/Juggernaut


Instázás közben a DC-t kapott vagy lelépett csapattárs helyett új partitagra várva szoktak mesélni olyanról, aki látott már ilyet is. Tudnak kardot dobni, meg ugrani és… hát, mást nem nagyon. Hihetetlen, de néha teljesen maguktól szakítanak! Az ilyenekről tudhatjuk biztosan, hogy ők a megfáradt tankok, akik lazításra vágynak, vagy törleszteni szeretnék a rengeteg felgyülemlett frusztrációt. Amíg néha dobunk nekik valami kis lootot, szépen elvannak magukban és csak ritkán piszkítanak oda, ahol esznek. A többiek viszont az átlagosan használhatatlan és buta melee szegmensben dekkolnak és a dps listát sem kavarják fel túlzottan. Talán ha kicsit nagyobb szellemi potenciállal születnek, más foglalkozást választottak volna… Ugyanígy borítékolható, hogy akkor valószínűleg képesek lennének a felpörgő, szecskavágót játszó ellentől eltávolodni…


Shadow/Assassin


Szerencsére legalább a harchoz és az utazáshoz ki kell jönniük a lopakodásból, különben nem is tudnánk a létezésükről. A trainernél a szakítást, a CC-t és az AOE-t csak a több generációs jedi vagy sith családfával rendelkező kiválasztottak tanulhatják meg, hiszen ha nem így lenne, akkor mind ismerné és használná is ezeket. Igazából nem többek hétmérföldes aggrógyáraknál, akik imádnak instant halni az első pofontól, tehát felesleges is tauntolással vagy a healelésükkel próbálkozni. Tulajdonképpen csak többen vagyunk velük és foglalják a helyet a használhatóbb és hasznosabb kasztok elől, mert amelyik kicsit is ért a karijához, az bizony régen tank ágon hasít instáról-instára. Aki mégis olyat látna közülük, amelyik szakít, bújócskából jó mobot altat és képes akár a 3 centis szakadékba is úgy belelökni az ellent, hogy az belehal, az biztos lehet benne, hogy a delikvens rossz négyzetet jelölt a bejelentkezéskor.


Sage/Sorcerer


Amint megkapják az AOE-jukat, teljesen megzakkannak és csak a földrengést, meg a villámló felhőt ismerik, teljesen függetlenül attól, hány és milyen mob van a természeti csapás (vagyis önmaguk) hatósugarában. Nem mintha addigra nem utáltatnák meg magukat legalább a tankokkal, hiszen már akkor szórják a kavicsokat meg a villámokat nagy erőkkel, amikor az még csak fél szemmel odapislant a válla felett a következő célpontra.


Szent meggyőződésük szerint a hp-ból force-ot konvertáló skilljük a rota szerves része és emiatt úgysem fognak meghalni még a legnagyobb bekapott sebzések mellett sem, mert a healer szereti őket és figyel is rájuk. Így aztán az ő “manáján” élősködve CD-re is tolják, majd amikor a healer – szusszanva egyet – regenerálni akar, ők fél-egyharamd hp-n pattogva skandálják a legvehemensebben a mennnyüüünkmáááá’-t.


A sok Erő-használattól bezápult agyuk kreálta újabb téveszméjük – amivel azért a többi dps szívébe is sikerül belopni magukat -, hogy a jófejség netovábbja a társainkat ide-oda rángatni. Lehetőleg valami korlát mögül, vagy egy peremen egyensúlyozva, mert akkor amíg a halálba zuhan és visszafut, bőven lesz ideje kikacagnia magát a vicces kis tréfán. Sajnos harc közben nincs idő nevetgélni, így ott nemhogy a kite-olás megkönnyítésére, de még életmentésre sem jut eszükbe bevetni.


Smuggler/Agent


Valamiért abban a tévhitben élnek, hogy a zsebparavánjuk mögül bábozva őket bizony semmi rossz nem érheti, mert az még egy atomcsapás esetén is teljes és tökéletes védelmet nyújt. Ráadásul náluk sosem tudni, mire számítsunk: a boss nyakába lihegve, 2 centiről fogják a veséjét döfködni, vagy a világ végéről sorozzák meg fényskulókkal, esetleg ide-oda szambáznak a két hatótáv között, a leglehetetlenebb helyekre bevetődve. Egyes pletykák szerint némelyik képes lenne lopakodni is, de valahogy senki sem találkozott még ilyen különc viselkedéssel a részükről.


Bár csak a végjátékra kapják meg az amúgy rendkívül látványos és hatásos légicsapást, az ahhoz szükséges precíziós célzó- és kommunikációs interfész-egységet már lvl 1-en beépítik a koponyájukba. Ennek egyik mellékhatásaként jelentkező tünet, hogy nem képesek a legalapvetőbb célkoordinációs és aggróvisszahatásból adódó korrekciós tényezők értelmezésére, az alkalmazásukról nem is beszélve. Talán ha a trainernél tanítanák nekik a tab billentyű kiemelt fontosságát, még hasznosak is lehetnének… mondjuk loot-összeszedésre.


Trooper/Bounty Hunter


Őket már alanyi jogon is utálhatná mindenki. A trooper ugye az egyetlen kaszt, ahol az egész havok csürhe ugyanolyan típusú és alapstatokkal rendelkező rucit hord. A másik jómadárnak meg volt képe bepofátlankodni a dicsőséges sith birodalomba, hogy a hithű polgárokon és vezetőiken szedje meg magát, az alázatos rabszolgálás  helyett.


A PR-gépezet elhitette velük, hogy ők a Galaxis fenegyerekei, ezért tetőtől-talpig nehézpáncélzat és brutális tűzerő jár nekik. A szomorú valóság azonban ehelyett az, hogy a fejlesztők csak így voltak képesek biztosítani, hogy a betöltő képernyőkön és a medic centereken kívül mást is láthassanak a játékban. Akárcsak tank és healer variánsaik, ők is imádnak a legdurvábbal kezdeni, lehetőleg AOE-ban és a világ végéről, esetleg csípőből szétfröccsenteni az egész kupac mobot, esélyt sem adva a tanknak a rendeltetésszerű működésre. Két dologban különböznek csak a tank verziójuktól: azok összes pozitívuma itt átkerül a negatívumok mellé és ugye sokkal könnyebben is halnak.


Mind vezető alkat – legalábbis ők ezt hiszik magukról -, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy mindig nekik kell legelől loholni és ezzel a hősi halálba vezetni a csapatot. Hiúságuknál és megmagyarázó-képességüknél csak a hozzá nem értésük nagyobb, ugyanis a healer, vagy a tank út nyitva állna előttük, mégis itt töketlenkednek dps-ként, felváltva nyomogotva azt a két skillt, amit hasraütés alapján választottak ki a skill-listájukról.


Egyéb


Létezik még egy egzotikus kategória, ami nem köthető konkrét kaszthoz, vagy feladatkörhöz. Ők a pvp makik, avagy ismertebb nevükön a hárdkór pévépé arcok. Könnyű őket felismerni: egy pillanatra sem állnak meg, folyamatos mozgásban vannak, ide-oda cikázva, körbe-körbe ugrálva a mobok körül. Ez annyira beléjük ivódott, hogy még a GTN-t böngészve is ott a bugi a lábukban és a fleeten is cikkcakkban közlekednek.


Bár nem tolnak kiemelkedő dps-t, mégis mindennel szakítják, lassítják, hosszabb-rövidebb időre CC-zik a mobokat, viszont legalább a saját hp-jukra figyelnek és ha kell, szedegetik magukról a debuffokat. Általában gyorsan átlátják a helyzetet és reagálnak is rá és bár a taktikákról jellemzően dunsztjuk sincs, azért csak feltalálják magukat és alkalmazkodnak.


Ráadásul ha dpsként kerülnek a csapatba, hosszú percekre feledhetetlen és roppant mókás látványt nyújtanak, ahogy látszólag agyatlanul fel-alá rohangásznak. Healerként sem rosszak és hasonló hangulatfokozó élményt biztosítanak, bár ők több időt töltenek a mobok zaklatásával és akadályozásával, mint a csapat életben tartásával. Tankként viszont az egész csapatot képesek az őrületbe kergetni. A teljes mapot kihasználva fogócskáznak a mobokkal, miközben a csapat kétségbeesetten loholva és forgolódva próbál velük lépést tartani és némi instant sebzést, vagy gyógyítást célba juttatni. Az összes tereptárgyat felhasználják fedezékként, ki-be ugrálva és szlalomozva közöttük, így amikor a healer végre elég közel érne egy hosszabb kaszt eltekeréséhez, biztosan takarásban lesznek. Szerencsére meglepően hosszú ideig képesek túlélni mindenféle külső beavatkozás nélkül is, amire nagy szükség van, mert szinte egyedül vívnak meg minden harcot, amíg a többiek a távolból álljá’ má’ meg!-eznek.

Napló:

Mátyás Petrás
Matyivagyok [tag] Naplózva: 2013-04-20 12:50

Nem tudtam, mi hiányzik a mai napomból… most már semmi :D :D:D
Remek kis szösszenet!! :)

Grivi [tag] Naplózva: 2013-04-20 13:26

Hát én ráismertem pár emberre a körülöttem lévők közül, amúgy naggggyon jó lett :D

Tamás
Wacho [tag] Naplózva: 2013-04-20 14:24

Ezen jókat borultam. :) Warzone vonatkozás is lesz?

Daventos [tag] Naplózva: 2013-04-20 15:19

Rohadt jó :D

Attila Baranyi
Mercon [tag] Naplózva: 2013-04-20 15:39

Ráadásul a trooper tankok közt is akadnak rinyagépek, akik mindenért hisztiznek, ha egy dps mondjuk elneedeli előlük az absorbos cuccot mert az heavy armor tehát neki jó! :P

Máté Nagy
mathayson [tag] Naplózva: 2013-04-20 16:13

Nagyon jó lett, gratula! Kezdő swtor playerként mindegyik igaz volt rám :D

Szolo [tag] Naplózva: 2013-04-20 16:40

Nagyon jó. Méltó párja a http://www.hugi.is/blizzard/korkar/308903/teaming-with-a-priest/ szösszenetnek.

basspro [tag] Naplózva: 2013-04-20 17:35

PVP összefoglalót várom én is :D

luise [tag] Naplózva: 2013-04-20 18:28

jó értelemben mondom: Ayla, te nem vagy normális! :D :D

agyamat szétröhögtem a cuccon. ezek után csatlakozom az előttem szólókhoz: várom én is a PVP-s részt! ;)

KoWa [tag] Naplózva: 2013-04-20 22:54

Hol volt ebben poén? ez szimpla fikázása a játékosoknak és ráadásul ÁLTALÁNOSÍTVA . Szánalmas….

Tamás
Wacho [tag] Naplózva: 2013-04-20 23:31

KoWa: az utóbbi időkben túlságosan negatív vagy.

Coiresta [tag] Naplózva: 2013-04-21 08:07

Nagyon szórakoztató írás lett, ismét, bár a kedvenc kasztjaim le lettek fikázva, de mégsem haragszom! :D

Darth Kulál
Darth Kulál [tag] Naplózva: 2013-04-21 08:54

Jó kis iromány lett.Köszönjük! Bár a dps assám le lett fikázva :D

Borg [tag] Naplózva: 2013-04-21 09:24

Ez inkább egy játékstílus elemzés, de a humort értékeltem. Nem kellett bekapcsolnom a humorérzékemet a második bloknál már röhögtem. :)
Viszont ha egyben nézitek az írást akkor az jön ki egyenlegben hogy minden kaszt/játékos negatív jelzőkkel tarkított degenerált. Ezt persze ugye nem gondolja senki komolyan? Példának okáért láttam a klánunkban nagyon hatékony jól működő Assát dps-en. Ismerte a taktikát és tudta mit szabad és mit nem bármilyen látványos is. Ahogy nagy veterán PVE tankot is aki úgy gondolta többet kell foglalkoznia a többiek egrecíroztatásával és utasítgatásával mint magával a tankolással. Mondjuk ő egy másik klánból szaladt be.
Talán itt egy dolgot lehetne hozzáfűzni amolyan általános (senki által nem kért) tanácsként: Kisebb egóval és kisebb fúróval öcsém. Az egó és a csapatmunka nem fér össze..

Tamás
Wacho [tag] Naplózva: 2013-04-21 09:51

Ebben a mai egocentrikus társadalomban mondhatod :D :P

oz [tag] Naplózva: 2013-04-21 10:36

Ismét jót mulattam, de a székről a végén, a PVP arcok ismertetésénél estem le :) .
Még. Több. Ilyet.

ayla [tag] Naplózva: 2013-04-21 10:55

tulajdonkeppen minden kaszt le lett fikazva, mert pont ez volt a lenyeg: amiert utaljuk oket (ahogy az elejen irtam is). a klasszikus es gyakran latott, tipikus viselkedeseket sokkal konnyebb pellengerre allitani, mert szinte kiutik az ember szemet. minel surubben latja az ember, annal kevesbe lesz veluk tolerans.
a fanyalgoknak azert annyit mondanek: a healereknel az alapot a sajat karijaim adtak, amit masoktol halott panaszokkal es sztorikkal bovitettem. raadsul en is a fent leirt sentinel tipus vagyok, ha nagy ritkan nem csak kraftolni logolok be vele. :)

hasonlot pvp-re nem igerhetek, ugyanis abban nincs eleg tapasztalatom. meglassuk, hatha sikerul masodkezbol is osszehozni. viszont makeb kuldisor adott par otletet, amivel hamarosan el is keszulok…

Christoferus [tag] Naplózva: 2013-04-21 10:55

Nagyon jó lett, élvezettel és hatalmas mosollyal olvastam :D
A végén eszembe jutott mikor az első időkben elkezdtem tankolni a shadow-al, pedig addig csak pvp-t toltam.
Utólag is sajnálom szerencsétlen de kitartóan türelmes társaimat. :D

cvabak [tag] Naplózva: 2013-04-21 11:50

Hát ez király lett, azt hittem nem tudom abbahagyni a röhögést :D

Han Soral [tag] Naplózva: 2013-04-23 03:16

Hehe, jó kis írás volt, vagy inkább sírás? Sajnos igazat kell adnom az írónak, a játékosok színvonala erősen zuhan lefelé. Hadd osszak meg veletek egy kis storyt ami a minap történt:

A sors összehozott egy teljesen kezdő csapattal. Félreértés ne essék, nem akarok bánta senkit, de a totális hülyeség az kicsit ki tud akasztani. Én is voltam valamikor kezdő, megértem, de nem hiszem, hogy ne lehetne elolvasni pár guide-ot a neten, megnézni néhány youtube videot, hogy vajon hogyan is kell azt a classot játszani amelyiket választottam. Esetleg beleszólni a chatbe, I’m sorry I’m new here” legalább ennyit.

De mi is történt: Assassin. tudtommal melee harcos a barátunk. Ja gondoltam én. Mikor az áldott gyermek ott áll és vár 7 m-re az ellenségtől, hogy a lightning strike-ja és force lightningja használható legyen. De ha a madness treen akar menni akkor miért nem sorc-it választott? Lehet hogy tévedek, de assa madnessel max pvp de pve? amikor ott van a szuper jó másik két tree??

Ttank szerepkörben voltam. Oké használjunk cc-t. Oké Merc nem tudja mi az (healer szerep) mara csak droid (hasztalan) assa, na itt van egy jó, de mit használ??? A whirlwindet! Az sorc cc nem assassin! Oké. 3 wipe egymás után. Kezdem lassan magyarázni, mit kéne csinálni. És mit történik? Engem csesznek le! Mert hogy nem jól tankolok! Oh jézus.

Aszondja: Ne foglalkozzak az addokkal, majd ő elrendezi őket. Sőt a bosst vigyem el jó messzire, mert közelről nem tudja támadni! Te jó ég! Már fogtam a fejem. oké szóval az én hibám. Csináltam az összes FP-t vagy 100-szor tank/healer/dps melee és ranged amit csak lehetett kipróbáltam. Nem vagyok egy szuper játékos, sosem állítottam, de azért nem egyszer kaptam már dicséretet tankolásért, gyógyításért.
A gond csak az, hogy nem szedték a Maravál elég gyorsan az addokat, mielőtt jött a következő adag. A Merc meg állandó támadásokat csinált ahelyett hogy gyógyított volna! Meghallgatni a tanácsomat? Azt minek, “Ők a nagyesze, jobban tudja!”

Megpróbáltuk még egyszer. Túléltük. (Vodal Kresh beast on Athis)

Utolsó boss! Oh jézus! Elmondtam részletesen a taktikát! kerüld a vörös tűzgolyókat! Erre mit csinál a Merc healer megvárja míg odaér és halálra égeti magát! Hát ez hihetetlen. Assa, detto. Nem csoda hogy a Mara-t leszedte Vodal a mind crush-sal, elcsipegette az életét. Én tartottam magam, mindig naprakészen gearelve vagyok, medpack, armor stims, lvl 20-as szinten. Mire ezek visszaértek az életem még a 1/3-nál volt. Gondolná az ember felgyógyítják magukat mielőtt visszavánszorognak, nope. 1/4 élettel jönnek be! Áhhh

Az assa meg elkezd megint lightningokat szórni ahelyett hogy használná azt a túlméretezett világító micsodáját! Magyarázhattam én a chaten, nem foglalkoztam vele. 2 wipe nekik. A jugg-om jól bírta miután kapott egy kis extra élet fröccsött, kihúztam mire visszaértek másodjára is. Ekkor már 1/3 életnél járt a Vodal mester. szerencsére hamar levágta nekem a Mara. Az assa még mindig a villámokkal vacakolt.

Végén: Újra rám ugrik az assa, hogy tanuljak meg tankolni! Na kész elszabadultak az indulatok, és hosszú körmondatokban leírtam a kedves delikvensnek mik voltak a hibái, és hogy nézzen már néhány guide után a neten, ne ugráljon itt nekem mint egy bakkecske ki jól végezte dolgát! És még ő volt felháborodva és röhögött rajtam, mert azt hitte magáról olyan jó. Hihetetlen! Erre beírja chatbe, minek guide nézd meg a skill tree-t! Jézus!

Igen nézd meg! kezdésnek nem rossz! De utána tölts némi időt az egyes passzív és aktív képességet tanulmányozásával is és rakj össze magadnak egy rotationt. Ne csak két villám képességet használj! Nem játszottam assaval, shadow-val vittem, így nem tudom a képességek megfelelőit assanál, de az tudom, hogy a double strike, az egyik legjobb barátod, nem is beszélve a shadow strike-ról vagy a cc -mind maze. És még azt mondja nincs neki! Hogy ne lenne! lvl 20 megkapod! Ilyen beszél nekem, hogy nézd meg a képességeidet! Wow!

Gyorsan rá is kerültek az ignore listámra.

Egyébként ki meddig bírja cérnával? 1 wipe után taktikát váltotok, ha még egy wipe leléptek szó nélkül, vagy adtok tippet? Megéri egyáltalán vesződni? Kíváncsi lennék itt a véleményekre. Elnézést a hosszú szövegért, szerettem volna ezt megosztani valahol. Ha úgy gondoljátok hibáztam írjátok meg nyugodtam, ellentétben az assa-val én szeretem a kritikát, kivétel az ilyet “Learn how to TANK, man, don’t talk” khm… -Assa

utólag jegyzem meg, még ma vittem Athist ez előtt az incidens előtt lvl19-en, végig tankoltam wipe nélkül. Egy remek csapattal. Most akkor én vagyok a hibás vagy sem?

Tamás
Wacho [tag] Naplózva: 2013-04-23 08:16

Érdekes csapat. :) Nem nagyon járok fp-re, mivel nem érzem magam felkészültnek rá, sem elég türelmesnek a hülyékhez. Persze jártam már páron, akkor is inkább magyarokkal. Volt egy gyerek, aki sage-el játszott, kissé céltalanul kezdett neki, de mikor mondtam, hogy mire érdemes figyelnie, azt megfogadta. Viszont colicoid war games-en bosszantó volt, hogy a trooperesünk önhatalmúlag előre rohant a második ágyú négyeshez, mielőtt mi egyáltalán lekászálódtunk az elsőnél a sajátjainkról.
Az assának a két fő villámképessége nagyjából a föld alól kirántott szikla/hajó alkatrész másikhoz vágásával és a kavicsszórással hozható párhuzamba, csak látványosabb. Amúgy saját tapasztalatom az, hogy assa egyáltalán nem való melee harcra.

Pengeszikra [tag] Naplózva: 2013-04-23 10:07

Ezt a cikket még tuti visszaolvasom párszor, nagyon karcol!
Rendszeresen elkövetem azt a hibát, hogy kezdő tank-ként jelentkezek ismeretlen fp-re. Eddig két nagy wipeot hoztam össze, mert nem ismertem a taktikát, az adott bossoknál. Gondolom mire elérem az 55-öt addigra csak belejövök. A consul ami hasonló az assa-hoz, főleg tank tree-n elég jól megél közelharcban, és ha kell akkor közepes távolságból is képes szórni az áldást.

Tako [tag] Naplózva: 2013-04-23 11:22

“De ha a madness treen akar menni akkor miért nem sorc-it választott?”
Itt abbahagytam az olvasást. Anno assának a madness volt a leghasználhatóbb skill fa pve-re is és volt egy bizonyos komplexitása is ami a többi általam játszott karakter osztályban (sniper, mercenary, sage, sentinel, vanguard amikkel játszottam lvl 50-esen) nem volt meg. Ezt 2.0-ra sajnos tönkretették de sebaj.

Na mind1 is, de mi a baj a madness fával? Miért csak sorci lehet az? Azért mert láttál egy játékost aki nem tud játszani?

Han Soral [tag] Naplózva: 2013-04-23 12:12

@Tako: Igazad van. A madness-sel nincs semmi baj, én személy szerint nem használnám, szerintem a sorci potenciálisan előnyösebb pozícióban van, ha madness-re épít teljes Madness vagy, Lightning+Madness hybriddel próbálkozik pre-2.0. Sajnos igaz, 2.0 rendesen felkavarta a dolgokat.

Tamás
Wacho [tag] Naplózva: 2013-04-23 13:13

Másutt is. Guardianomnál master strike cd-je drasztikusan megnőtt. Eddig Black Hole-on két mob-pár között megtett út elég volt, hogy teljesen lejárjon a cd (általában Kirát ráküldöm a trashre, én meg megyek az ezüst csillagosra, és elsők között ellövöm a master strike-ot, ergo a harc végére már a végét járja a cd, így a következő mob párnál már újra tudtam alkalmazni a taktikát, ami most nem megy). Persze fontos tényező, hogy lvl 55-ön hamarabb le is rendezem őket, de azért ennyire nem. Most már másfél mob-páronként tudom bevetni a Master Strike-ot.

roohardi [tag] Naplózva: 2013-04-26 18:02

@Han Soral: csak annyit fűznék hozzá, hogy a sinemmel én pvpben deception vagyok, pveben Madness. Szeretem, hogy pve-ben van egy stabil AoE-m, ráadásul mostmár lacerate útján adom a dotot mindenre, szóval nem kell mindent egyenként végig voltaicslash/shock/dischargeolni, hanem szépen lassan leszedegetem és mire a legerősebb ellenfél meghal altalában az addoknak csak egy-két alap attack kell és kész a trash. Boss alatt meg sose fogyok ki Forceból, ami mindig király :D Nem érzem, hogy szétszedték volna a Madnesst 2.0-val, kb amit elvesztett az az instant whirlwind meg a double shock, de még egy full madness builddel is marad elég pontod 55ön hogy kimaxold a double shockot, mert ugye deception alján van. Tehát most gyakorlatilag a double shock lett az, amit akármelyik builddel használhatsz (az eddigi maul proc helyett).

janiandroll [tag] Naplózva: 2013-07-09 17:40

Most már látom mennyi igazság van ebben az ironikus classhatározóban. Ma voltam Juggernaultal tankolni Hammer Stationon és kiakadtam. Volt két BH akik folyamatosan elől mentek,először lőttek és folyamatosan robbantgattak össze vissza. Én elég gyorsan átkerültem abba az állapotba amit a classhatározóban le lett írva. Igaz az operative healer jól muzsikált.Van healer sorcererem,de én nem igazán találkoztam Bh-val flashpointon,s jobb is lett volna ha nem találkozok velük.

 

Az üzenet írásához be kell jelentkezni. Ha még nem regisztráltál, kattints ide.

  • email
  • LinkLog
  • WiW
  • Twitter

Magyar szerverek listája

PvP szerver: Tomb of Freedon Nadd
PvE szerver: The Red Eclipse
RP-PvE szerver:The Progenitor



Magyar chatek
The Red Eclipse köztársasági oldal: Hungarian
The Red Eclipse birodalmi oldal: Hungarian
Tomb of Freedon Nadd köztársasági oldal: Hungarian és Alliance
Tomb of Freedon Nadd birodalmi oldal: Hungarian
The Progenitor köztársasági oldal: Hungarian

Facebook

Legutóbbi hozzászólások

Linkek

Címkék

Hírarchívum